Ahad, 3 Ogos 2008

Students Give Pak Lah Tough Time (Malaysiakini)

Students Give Pak Lah Tough Time (Malaysiakini)

Sebagai salah seorang yang berada di dewan sewaktu sesi tersebut, adalah amat memilukan apabila melihat anak-anak muda, baik dari golongan pelajar, mahupun profesional, menggeleng kepala mendengar ucapan Pak Lah.

Pak Lah harus sedar bahawa menjelang PRU 13, golongan-golongan ini akan menyumbang 4 juta pengundi baru. Sebagai golongan muda, mereka juga lebih berani bersuara. Maka persediaan menghadapi golongan bijak pandai sebegini haruslah lebih rapi.

Jika ada sesuatu yang positif penulis boleh ambil daripada sesi PM adalah kebolehan beliau untuk berbahasa Inggeris secara bersahaja tetapi kemas dan fasih, satu peningkatan berbanding beberapa tahun dahulu.

Tetapi penulis amat kecewa apabila Pak Lah memerangkap diri sendiri apabila tidak sedar tajuk ucapan beliau tentang "Holistic Development".

...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itulah kehebatan Pak Lah, berucap pun boleh tidur. Keistemewaan ini tidak ada pada orang lain


Molongkolong.

Tanpa Nama berkata...

rugi jika ada pelajar yang mendapat jemputan ke sesi selama 2 hari tersebut tapi tidak pergi.boleh dapat banyak info.

kita ni manusia memang pelik.kita mahukan orang lain menjadi sempurna untuk diri kita.kita boleh biarkan dia terbuat salah walau sikit pon.kalau salah skit ada saja suara-suara yang mengutuk.ini lah yang terjadi dengan Pak Lah.boleh kata apa yang beliau buat semuanya jadi tentangan.how perfect is perfect for us?.Pak Lah baru 5 tahun jadi PM dan terpaksa "membetulkan" apa yang Tun Dr.Mahathir penah lakukan selama 22 tahun pemerintahannya.

golongan professional (lecturer,student,peguam,doktor dll) sering mengaggap suara mereka lebih gah dari kerajaan sendiri.kita boleh lihat ini berlaku diseluruh dunia.kebanyakan golongan professional di seluruh dunia banyaknya yang anti-kerajaan.