Jumaat, 4 Julai 2008

Pengakuan Bersumpah Ditarik Balik!

Penyiasat Persendirian P Balasubramaniam hari ini membuat satu lagi kejutan dengan menarik Pengakuan Bersumpah yang diumumkan semalam bersama DSAI dan mendakwa beliau membuat SD bertarikh 1 Julai itu di dalam keadaan tertekan.

Hari ini beliau mengeluarkan satu lagi SD yang langsung tidak menyebut nama DS Najib Tun Razak. Anwar dijangka mengadakan PC untuk menjawab tamparan baru ini.

Pada pendapat penulis, SD sudah jadi seakan mainan baru politik. Fail sini sana, tarik sini sana.


PI retracts stunning statutory declaration (Malaysiakini)
Jul 4, 08 11:10am

Private detective P Balasubramaniam today retracted his stunning statutory declaration which had linked Deputy Prime Minister Najib Abdul Razak to murdered Mongolian Altantuya Shaariibuu.

MCPX

The said declaration also had claims that Najib had a sexual relationship with Altantuya and that he was the one who had introduced Altantuya to Abdul Razak Baginda.

Balasubramaniam said that he was forced to make the declaration under duress. At a press conference in a hotel in Kuala Lumpur this morning, he produced a new statutory declaration.

Missing from the new statutory declaration were all references to Najib.

This include Najib having an affair with Altantuya and that Najib was the person who allegedly introduced Abdul Razak to the Mongolian woman.

Also with the PI this morning was a new lawyer. His other lawyer, Americk Sidhu, who was with him yesterday was unaware of the latest development.

Anwar expected to call PC

Yesterday Balasubramaniam made shocking revelations that he had heard from Abdul Razak himself on the links between Najib and Altantuya.

But today he said that he wanted to withdraw the first statutory declaration filed on July 1 and replace it with the new one which he revealed today.

"I wish to retract the first declaration. I was compelled to affirm the July 1 declaration under duress," he said. He however did not reveal who forced him to affirm the first declaration.

Balasubramaniam was hired by Abdul Razak to deal with Altantuya in 2006 when she started ‘harassing' the former head of think-tank and a close confidant of Najib.

PKR de facto leader Anwar Ibrahim is expected to call a press conference on this latest twist to the issue.

7 ulasan:

abe MIE berkata...

KELING punya filem. kena jentik dah sampai sebatu melayang..lepas nie BALA akan buat akuan bersumpah ketiga iaitu DIA KENA LIWAT KAT ANWAR pula..bukannya apa, semala dia bersalam, jadi dia kata Anwar bawanya ke bilik sebelum belasah belakang cukup-cukup. sebab itu BALA tarik balik akuan pertama.

pkrpasdap.blogspot.com

Pas Damansara Utama berkata...

Setau saya Damansara Utama ni memang takda org yang sokong UMNO kecuali beberapa barua mcm Wahb Tusyen tu.

lepas tu UMNO damansara utama bila nak buat program mesti kat sekolah menengah damansara utama.

Tapi kata sekolah tak boleh main politik.

Memang UMNO ni semua lidah bercabang.

Saya menyeru org melayu yang menetap di Damansara Utama untuk menyertai PAS Cawangan Damansara Utama pimpinan Dato' Sahabuddin

boysepang berkata...

Pas DU, adakah anda cemburu dgn UMNO DU??
atau kerana anda x mampu buat blog seperti UMNO DU buat???
saya bukan ahli UMNO DU, tp komen anda menampakkan siapa anda sebenarnya...
siapa yg x der penyokong sebenarnya... :)

boysepang berkata...

SD mudah dibuat, mudah pula utk dimungkiri...
modal RM6 jerk utk cop pesuruhjaya sumpah....
4 me, no value.... menda ni da lari dr fungsi dier yg sebenar...
da jd alat untuk mendajal sesama manusia...

Akar umbi UMNO Damansara Utama berkata...

Assalamualaikum,

Penulis rasa bagi kebaikan semua pihak kita tunjukan bahawa kita boleh berfikir secara terbuka tanpa menggunakan kata-kata kesat.

Ini termasuk ahli-ahli UMNO mahupun bukan UMNO.

Rasanya dalam budaya dan agama tidak pernah ada dalil yang membenarkan penggunaan kata-kata kesat.

Memang betul UMNO D.U ni kecil saja jumlahnya. Tetapi perjuangan berlangsung dalam pelbagai konteks dan cara.

Apa gunanya UMNO dan PAS bertelengkah sehingga ke tahap mencaci jika yang akhirnya menjadi perwakilan dan bertanding bukan Islam?


Wasalam

Pas Damansara Utama berkata...

Saya menggunakan kata2 kesat kerana UMNO DU mempunyai ahli yang rata2 dibenci masyarakat. Oleh kerana itulah UMNO DU ini kecil dan tidak mendapat sambutan dari masyarakat Melayu di Damansara Utama.

Memang semua orang maklum betapa ahli2 UMNO DU tiada kerja lain kecuali kacau masjid, menyakitkan hati orang, sabotaj sana sabotaj sini, guna harta awam mcm bapak diorang punya dsbnya.

Dan, tiada apa yang hendak diperjuangkan oleh UMNO di Damansara Utama.

TIADA APA. UMNO sudah tidak releven lagi. UMNO DU lagi la tak releven

puitis berkata...

Assalamualaikum,

Saya harap UMNO Damansara Utama tidak kecewa atau berputus asa dengan cemuhan orang lain.

Orang melayu kat DU ni memang tak ramai, tetapi kami sentiasa menghargai usaha UMNO untuk mendengar suara melayu yang telah sekian lama ditelenggami terikan bukan melayu di DU.

Harap dengan pesanan ini, moderator akan tabah dan yakin bahawa masih ramai orang melayu di Damansara Utama yang memerlukan UMNO untuk memperjuangkan nasib melayu di sini dan membantu kami. Kami menghargai usaha UMNO dalam memastikan yang keluarga, pelajar, dan perniagaan melayu tidak pupus di Damansara Utama. Walaupun kami senyap, tidak bermakna kami tiada, ia hanya menunjukkan yang kami lebih mementingkan nasib keluarga dan anak daripada percaturan politik. Kami akan sentiasa melayari laman ini untuk melihat isu yang penting bagi penduduk melayu DU.

Seperti kata moderator, tiada gunanya melayu berpecah di Damansara Utama.