Selasa, 1 Julai 2008

Laporan Polis Terhadap Gani dan Musa

Anwar Ibrahim membuat laporan polis terhadap Gani Patail dan Musa Hassan - Malaysiakini

Ingatkan laporan bahawa Musa dan Gani memalsukan bukti terhadap dakwaan liwat, rupanya pasal mata ditumbuk.

Rugi sahaja penulis ini menanti-nanti laporan yang begitu diperkatakan. Haihh...sandiwara berterusan.

5 ulasan:

nadzri berkata...

Macam-macam andaian, teori konspirasi dan bermacam-macam lagi berlegar ke seluruh pengetahuan rakyat.

Semoga kebenaran akan tertonjol kelak.

http://nadzrikamsin.blogspot.com/

abe MIE berkata...

Berdasarkan pengalaman dan cakap-cakap seharian pasal liwat kes anwar, abe MIE bahagikan kepada dua


TAK BETUL- Anwar Tak buat

1. Anwar seorang manusia yang masih berakal. Logik ke Anwar hendak buat benda itu. Kita sebagai manusia yang ada akhlak dan berfikiran bodohpun tidak akan lakukan. Haiwanpun tidak pernah lakukan.

2. Usia Anwar sudah 60-an jadi takkan dia hendak buat benda terkutuk itu. Kalau melibatkan perempuan (seks bebas), abe MIE percaya dan banyak cerita yang orang melihat Anwar memang 'kaki perempuan'. BUAYA POLITIK. Anwar bebas hendak mencari perempuan luar negeri, pergi Hawaii, Bali, Bangkok... kenapa dia hendak juga lubang 'al-juburi'? Busuk pula tu.


3. Anwar baru sahaja bebas dari lokap, enam tahun lamanya dan kini baru sahaja dua, tiga tahun bebas. Adakah dia mahu hidup dalam lokap? Mungkin dia akan mati tidak lama lagi?Takkan dia masih berminat dengan 'al-juburi'?

4.Anwar mempunyai pendapat yang logik dan boleh diterima, iaitu dia sebenarnya diperangkap dan terperangkap. Alasannya- kerana ada 4 orang YB BN hendak masuk PR (keluar BN), kerana tindakannya mahu bertanding dalam pilihanraya. Ada orang hendak menguburkan dan memburukkan namanya.


5. Kesnya sama dengan kejadian 1998. Dulu Mahathir, pemerintah kuku besi. Kini Pak Lah pemerintahan 'kuku plastik'.

6. Apabila mellihat Azizah semua orang menagih simpati kerana dia tahu siapa Anwar? Buruk-buruk Anwar suami pun, laki Azizah juga. Sudah Ada beberapa orang anak dan tak akan lakukan perkara itu.


7. Anwar melaporkan kepada polis dan akan menyaman si mangsa yang menuduhnya liwat. (Tapi dalam masa yang sama dia mengakui yang polis dan sistem kehakiman Malaysia tidak betul)??



YANG BETUL- Anwar 'kemungkinan Lakukan'

1. Ada mengatakan buntut si mangsa ada kesan 'lubang'.. dan abe MIE tidak pasti air mani itu ada atau tidak wujud. Air mani memang ada tapi tidak tahu ia milik siapa? SIapa bapanya.. Membazir buang begitu aje...


2. Anwar menuduh semua orang terlibat. Ketua polis, ketua hakim, PM, TPM, Isteri Najib... semua orang BN.. adakah mereka semua jahat? Adakah mereka tidak akan diadili oleh Allah bila mati nanti? Adakah mereka semua gila? Mereka juga tahu hukum -hakam dan KALAU MATI AKAN DIBALAS...


3. Kenapa pada mulanya ANwar sembunyikan diri? 1998, dia berani dan lawan Tun Mahathir yang gagah? sedangkan dengan 'BN lembik' dia lari? Dulu ANwar kata- lawan tetap lawan... sekarang kenapa dia tidak lawan Tun Mahathir? Yang lawannya ialah Pak Lah juga.


4. Kenapa memilih Kedutaan Turki yang kita tahu negaranya sekularnya. Kenapa tidak minta perlindungan kedutaan negara Indonesia? Iran, Pakistan, Kuwait atau negara Islam lain? Mereka juga ada kekebalan sebagai kedutaan.


5. Kenapa Anwar tidak menjawab masalah peribadinya dan menyalahkan masalah itu adalah masalah politik? Dari dulu lagi. Anwar dikenai sebagai pelakon politik yang berjaya antara yang juara. BEST NO.1


6. Kenapa Anwar tidak bersumpah berkanun macam dilakukan Raja Petra? Atau bersumpah di masjid kalau dia tiada masa? Jangan kaitkan masalahnya kini dengan masalah orang lain. Nanti kalau ramai menjawab, lain cerita dan banyak pula Anwar kena jawab.


7. Kenapa Anwar meminta bantuan barat? tidak negara Islam? Bukan maksud kedutaan, tapi melibatkan diplomasi negara.


8. Kenapa keluarga si mangsa dan mangsa sendiri diancam? Kalau Anwar tidak bersalah, biarlah mahkamah menetukan. Takkan hendak mengadili kes ini di mahkamah dunia pula? Atau diadili di USA?


9. Kenapa Anwar memburukkan negara? Badan kehakiman dan polisi? Anwar adalah satu nyawa sahaja sedangkan kita semua adalah melibatkan jutaan nyawa. Mana penting, maruah seorang atau maruah jutaan orang? Jangan samakan Malaysia macam Iraq atau 'negara karnibal' (orang makan orang). Anwar boleh pilih mana-mana negara yang dia suka dan boleh pilih mana-mana negara yang dia akan ditanam. Tapi jangan burukkan Malaysia yang dipimpin oleh Orang Melayu Islam. Adakah Anwar mahukan Karpal Singh, Lim Guan Eng atau Sivarasa jadi PM!!!


10.Anwar seorang kaki perempuan dan banyak gambarnya dengan perempuan lain. Itu tidak boleh dinafikan. Tun Mahathir sendiri pernah memberitahu yang Anwar berlagak alim kucing sahaja. Dia banyak mendengar masalah peribadi Anwar semasa menjadi TPM (masa itu dia YB dari BN) fikirlah sendiri.

Mana betul dan mana tak betul... Ezam sendiri memberitahu yang masalah Anwar adalah masalah dia seorang dan jangan melibatkan orang lain, agama lain, negara lain, ... BENDA MACAM NIE PUN TAK BOLEH BUAT MACAM MANA NAK TURUNKAN HARGA MINYAK...

pkrpasdap.blogspot.com

boysepang berkata...

klu betul ko difitnah, jgn lah menfitnah pula... sama lavel la nanti...
dah dapat bukti baru wat penafian, ni tak, merapu mcm ikan kerapu aperhal....
nak cakap bodo, ex TPM aku jugak dl...
anwar2...
apada...

schwarzesonne88 berkata...

Kicked out of the Turkish Embassy (YES:- KICKED OUT DUE TO ORDERS FROM ANKARA), now he wants to make a police report... Probably so he can be kicked out of the police station and THEN complain of police brutality. LOL

amukanmelayu berkata...

salam...
saya x nampak laporan pasal ditumbuk 1 benda yg boleh diperlekehkan. pada saya ini adalah 1 sebab kenapa PDRM tycoon tidak boleh dipercayai. ketidakadilan dalam PDRM itu sendiri sepatutnya dipersoalkan, kerana yg disiksa dan dinafikan hak itu adalah manusia, bukan haiwan. beliau tidak mampu membuat kenyataan sewaktu ditahan sebab dikawal oleh gengster2 kerajaan ini. memang PDRM menjaga keselamatan, tetapi keselamatan pada org yg buat salah. bukan yg tidak salah.
pada saya, kerajaan tidak lagi konsisten. ketua cid sudah cakap jgn buat spekulasi tentang kes anwar, tapi dalam media propaganda kerajaan, byk spekulasi dibuat oleh menteri2 kerajaan sendri. apeda!! mereka pulak yg panas. kenyataan hamid albar langsung tak professional. dan menteri lain pun kebanyakkan membuat kenyataan peribadi yg berbaur politik.
saya berharap para menteri cukup lah memperbodohkan rakyat sendiri. mereka tidak pernah merasa menjadi tahanan ISA, dinafikan hak, dimalukan maruah dan dihina,ditindas sedemikian rupa. sememangnya tindakan anwar itu wajar. kerana jika beliau ditangkap sekali lagi, beliau tidak akan berpeluang untuk membela diri, seperti apa yg terjadi pada 1998. sedih melihat ramainya para cendekiawan yg kurang belajar dari sejarah. hanya tahu mempertahankan pekung didada sahaja.
Islam dan kemanusiaan itu penting. walaupun anwar bersalah sekalipun, dia berhak mempertahankan diri dan sebagai seorang Islam, mereka tidak berhak menindas sesama Islam. mungkin dah terlampau byk sgt dosa, mereka lupa yg dunia ini hanya sementara. yg sedihnya, melayu sendiri yg menindas sesama melayu. itu lah muka sebenar politik BN yg mungkin ramai penyokong tidak dapat melihat. cubalah fikir benda yg tersirat disebalik kejadian,dan kaitakan dengan apa yg pernah berlaku dahulu. bukan bercakap dengan lantang tapi tiada pengisian.
sekiranya ada pihak berkuasa selain daripada polis, sudah tentu polis bukan pilihan rakyat lagi. tetapi kita tiada pilihan. jgn la kita terlalu menghina sebab kesalahan yg belum dibuktikan, sedangkan kelemahan pentadbiran yg berlaku sudah terang lagi jelas, tetapi ramai yg berdiam. buat apa kita lantik pemimpin yg bodoh dengan gaji yg mahal tetapi kita hidup susah? xkan setiap kesilapan pemimpin rakyat kene tanggung. begitu juga dengan kes anwar, saya x percaya beliau boleh selamat dengan jaminan PM sekalipun. sebab apa yg PM ckp selama ini xde 1 pun yg menjadi. tiada pembangunan dan tiada kemakmuran hidup. yg ada pertambahan kemiskinan, kes jenayah meningkat, kadar inflasi meningkat.
saya berharap anwar sebagai seorang Islam, bukan lah meliwat seperti yg dituduh org yg tidak bermaruah itu.dan saya nak lihat jika ini spekulasi politik melibatkan org besar kerajaan, apa tindakan PDRM dan PM sendiri. Adakah seperti kes rasuah naib presiden dulu. cuma digantung keahlian sahaja tanpa dihadapkan ke mahkamah???
Adilnya kerajaan....