Selasa, 1 Julai 2008

Laporan Polis Terhadap Gani dan Musa

Anwar Ibrahim membuat laporan polis terhadap Gani Patail dan Musa Hassan - Malaysiakini

Ingatkan laporan bahawa Musa dan Gani memalsukan bukti terhadap dakwaan liwat, rupanya pasal mata ditumbuk.

Rugi sahaja penulis ini menanti-nanti laporan yang begitu diperkatakan. Haihh...sandiwara berterusan.

4 ulasan:

Mohd Nadzri Kamsin berkata...

Macam-macam andaian, teori konspirasi dan bermacam-macam lagi berlegar ke seluruh pengetahuan rakyat.

Semoga kebenaran akan tertonjol kelak.

http://nadzrikamsin.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

klu betul ko difitnah, jgn lah menfitnah pula... sama lavel la nanti...
dah dapat bukti baru wat penafian, ni tak, merapu mcm ikan kerapu aperhal....
nak cakap bodo, ex TPM aku jugak dl...
anwar2...
apada...

schwarzesonne88 berkata...

Kicked out of the Turkish Embassy (YES:- KICKED OUT DUE TO ORDERS FROM ANKARA), now he wants to make a police report... Probably so he can be kicked out of the police station and THEN complain of police brutality. LOL

Tanpa Nama berkata...

salam...
saya x nampak laporan pasal ditumbuk 1 benda yg boleh diperlekehkan. pada saya ini adalah 1 sebab kenapa PDRM tycoon tidak boleh dipercayai. ketidakadilan dalam PDRM itu sendiri sepatutnya dipersoalkan, kerana yg disiksa dan dinafikan hak itu adalah manusia, bukan haiwan. beliau tidak mampu membuat kenyataan sewaktu ditahan sebab dikawal oleh gengster2 kerajaan ini. memang PDRM menjaga keselamatan, tetapi keselamatan pada org yg buat salah. bukan yg tidak salah.
pada saya, kerajaan tidak lagi konsisten. ketua cid sudah cakap jgn buat spekulasi tentang kes anwar, tapi dalam media propaganda kerajaan, byk spekulasi dibuat oleh menteri2 kerajaan sendri. apeda!! mereka pulak yg panas. kenyataan hamid albar langsung tak professional. dan menteri lain pun kebanyakkan membuat kenyataan peribadi yg berbaur politik.
saya berharap para menteri cukup lah memperbodohkan rakyat sendiri. mereka tidak pernah merasa menjadi tahanan ISA, dinafikan hak, dimalukan maruah dan dihina,ditindas sedemikian rupa. sememangnya tindakan anwar itu wajar. kerana jika beliau ditangkap sekali lagi, beliau tidak akan berpeluang untuk membela diri, seperti apa yg terjadi pada 1998. sedih melihat ramainya para cendekiawan yg kurang belajar dari sejarah. hanya tahu mempertahankan pekung didada sahaja.
Islam dan kemanusiaan itu penting. walaupun anwar bersalah sekalipun, dia berhak mempertahankan diri dan sebagai seorang Islam, mereka tidak berhak menindas sesama Islam. mungkin dah terlampau byk sgt dosa, mereka lupa yg dunia ini hanya sementara. yg sedihnya, melayu sendiri yg menindas sesama melayu. itu lah muka sebenar politik BN yg mungkin ramai penyokong tidak dapat melihat. cubalah fikir benda yg tersirat disebalik kejadian,dan kaitakan dengan apa yg pernah berlaku dahulu. bukan bercakap dengan lantang tapi tiada pengisian.
sekiranya ada pihak berkuasa selain daripada polis, sudah tentu polis bukan pilihan rakyat lagi. tetapi kita tiada pilihan. jgn la kita terlalu menghina sebab kesalahan yg belum dibuktikan, sedangkan kelemahan pentadbiran yg berlaku sudah terang lagi jelas, tetapi ramai yg berdiam. buat apa kita lantik pemimpin yg bodoh dengan gaji yg mahal tetapi kita hidup susah? xkan setiap kesilapan pemimpin rakyat kene tanggung. begitu juga dengan kes anwar, saya x percaya beliau boleh selamat dengan jaminan PM sekalipun. sebab apa yg PM ckp selama ini xde 1 pun yg menjadi. tiada pembangunan dan tiada kemakmuran hidup. yg ada pertambahan kemiskinan, kes jenayah meningkat, kadar inflasi meningkat.
saya berharap anwar sebagai seorang Islam, bukan lah meliwat seperti yg dituduh org yg tidak bermaruah itu.dan saya nak lihat jika ini spekulasi politik melibatkan org besar kerajaan, apa tindakan PDRM dan PM sendiri. Adakah seperti kes rasuah naib presiden dulu. cuma digantung keahlian sahaja tanpa dihadapkan ke mahkamah???
Adilnya kerajaan....